HeaderSearchForm

Plener fotograficzny - GÓRZNO 2018

Górzno - niewielkie miasteczko położone w obrębie Górznieńsko-Lidzbarskiego Parku Krajobrazowego było naszą bazą wypadową pleneru fotograficznego. Mieliśmy okazję poznać zróżnicowany krajobraz przypominający tereny podgórskie. Wzgórza, wąwozy, doliny oraz jeziora polodowcowe w otoczeniu mozaiki typów siedliskowych lasu tworzy tam niepowtarzalny krajobraz.
Pogoda w dniach 12-14 października była wprost wymarzona dla pleneru. Wyjątkowo wysoka temperatura, jak na tę porę roku oraz bezchmurne niebo stwarzało wyjątkowe warunki dla fotografowania. Już w dniu przyjazdu wszyscy wyruszyliśmy w teren na rekonesans. Niestety nie dopisał gość naszego spotkania, który miał nam opowiedzieć o parku i po nim oprowadzić. Za pomocą mapy, po dobrze przygotowanych drogach leśnych, musieliśmy sobie jakoś radzić. Były wśród nas osoby, które z racji wcześniejszych wizyt na terenie parku mogły podzielić się swoją wiedzą i doradzić, co i gdzie można zobaczyć. Pierwszy, piątkowy zachód słońca ukazał piękną mozaikę lasów liściastych. A wieczorem jak to zwykle na naszych plenerach bywa wspólne rozmowy o fotografii i nie tylko. Niestety w wybranym pensjonacie nie było miejsca na ognisko a i tak nie przeszkodziło nam to w dobrej zabawie. Kolejnego dnia od rana każdy ruszył na poszukiwanie tematów wymarzonych kadrów. Nasza mała grupa a nadmienię, że było nas tylko 9 osób zdołała zatrzymać w kadrze piękne krajobrazy oraz napotkaną florę i faunę z 35 metrowym Dębem Rzeczypospolitej. Odwiedziliśmy „Rezerwat Przyrody Jar Brynicy” z bardzo stromymi zboczami dającymi się we znaki podczas próby przejścia z jednej strony rzeki Brynicy na drugą. Po sowitym obiedzie ponownie ruszyliśmy w teren oczekując spektaklu zachodzącego słońca, oświetlającego okalające wzgórza, wydobywającego z nich kolory złota i purpury. W dniu wyjazdu raz jeszcze mogliśmy próbować złapać pierwsze promienie słońca i to, co one oświetlają. W tym celu wybraliśmy się do rezerwatu „Szumny Zdrój” oraz nad jezioro Młyńskie.
Plener zakończyliśmy wspólną fotografią pamiątkową a owoce naszych prac fotograficznych można będzie podziwiać na najbliższym spotkaniu, na którym zorganizujemy mini konkurs poplenerowy.

Tekst: Andrzej Składanowski

parent menu item not found: "130"